Jeśli zastanawiasz się, jak przeprowadzić spis powszechny dzieci, nie jesteś sam. Spis powszechny ma poważny wpływ na wiele spraw, w tym na to, jak możemy poprawić opiekę zdrowotną nad dziećmi w naszym kraju. W tym artykule przyjrzymy się temu, jak przeprowadza się spis powszechny, jaki ma on wpływ na programy ochrony zdrowia dzieci i czy legalne jest opieranie się na jego wynikach.
Spis treści
Wykorzystywane metody
Biuro Spisu Powszechnego zbiera informacje o populacji Stanów Zjednoczonych. Dane obejmują informacje demograficzne, strukturę rodziny i stan zdrowia. Ponadto Census Bureau kontroluje dane z rejestrów mieszkańców. Stosowane przez niego metody są podzielone na dwie kategorie: Analiza Demograficzna (DA) i Szacunki Dwusystemowe (DSE). Obie mają mocne strony i ograniczenia.
DA jest szeroko stosowaną techniką szacowania populacji. Metoda ta daje spójne wyniki dla wszystkich grup wiekowych. Zaletą tej metody jest to, że opiera się ona na danych dotyczących zdarzeń życiowych, które są wiarygodnym źródłem informacji o zmianach w populacji. Metoda ta może jednak sprawiać problemy, kiedy jest wykorzystywana do szacowania zaniżonych wyników spisu powszechnego.
Metoda DSE jest inną metodą szacowania zaniżonych wyników spisu powszechnego. DSE wykorzystuje ankietę po spisie (Post-Enumeration Survey) w celu porównania spisów ze spisem powszechnym. Metoda DSE ma dwie główne zalety: pozwala zidentyfikować błędne włączenia do spisu oraz daje bardziej szczegółowy obraz zasięgu spisu.
Poważny problem z szacunkami DSE dotyczy małych dzieci. Większość dzieci poniżej 5 roku życia nie jest uwzględniona w spisie powszechnym.
Wpływ na programy zdrowotne dla dzieci
Dane ze spisu powszechnego są kluczowe dla dostawców usług zdrowotnych i decydentów. Pomagają zidentyfikować i odpowiedzieć na potrzeby zdrowotne dzieci i rodzin. Informacje zebrane przez spis powszechny dostarczają ważnych bazowych szacunków dotyczących zdrowia dzieci i informują o przyznawaniu funduszy federalnych.
Census Bureau podjęło wysiłki, aby lepiej gromadzić dane dotyczące zdrowia. W szczególności spis powszechny w 2020 roku dostarczy dokładniejszego obrazu populacji i jej potrzeb zdrowotnych. Do tego czasu Census Bureau będzie nadal korzystać z badania American Community Survey (ACS), aby zbierać dane o populacji. Dane te będą wykorzystywane do planowania i rozwijania programów publicznych, które bezpośrednio wpływają na dobro dzieci.
Historycznie spis powszechny nie liczył dzieci. Jednak nowe dane pokazują, że nastąpił znaczący spadek. W szczególności liczba dzieci bez ubezpieczenia spadła z 5,9% do 4,2%.
Istnieje wiele różnych programów zdrowotnych, które wykorzystują spis powszechny do dystrybucji funduszy, od Programu Ubezpieczeń Zdrowotnych Dzieci (CHIP) do Specjalnego Programu Żywienia dla Kobiet, Niemowląt i Dzieci (WIC). Setki programów publicznych opierają się na danych Census Bureau przy podejmowaniu ważnych decyzji dotyczących finansowania, budowania klinik i dystrybucji zasobów zdrowotnych.
Legalność wykorzystania odpowiedzi ze spisu powszechnego przeciwko osobom fizycznym
Legalność wykorzystania odpowiedzi ze spisu powszechnego przeciwko osobom fizycznym jest przedmiotem debaty od wielu lat. Uznano, że odpowiedzi udzielone w spisie powszechnym nie mogą być udostępniane żadnej agencji federalnej. W związku z tym było bardzo mało oskarżeń. Jednak niektórzy przywódcy republikańscy sugerują, że osoby niebędące obywatelami, które odmawiają odpowiedzi na pytania zawarte w spisie powszechnym, mogłyby być ścigane.
Art. I, sekcja 2 Konstytucji stanowi, że „spis powszechny będzie przeprowadzany co dziesięć lat”. Innymi słowy, spis wszystkich osób mieszkających w Stanach Zjednoczonych musi odbywać się co dziesięć lat.
Zgodnie z prawem, wszyscy respondenci mają obowiązek odpowiedzieć na wszystkie pytania spisu. Obejmuje to udzielenie prawdziwej odpowiedzi na 40 pytań ACS. Jeśli osoba odmówi odpowiedzi, musi zapłacić 500 dolarów grzywny.
W przypadku braku odpowiedzi, Census Bureau nie może udostępnić danych osobowych żadnej federalnej lub stanowej agencji rządowej, w tym organom ścigania. Na przykład, Census Bureau nie ujawni indywidualnych adresów ani innych danych osobowych.