Nauczyciel zapytał uczniów klasy Viiia, czy mogą wziąć udział w zajęciach intensywnego czytania i czy mogą o tym napisać. W odpowiedzi na to pytanie wszyscy uczniowie zgodzili się i wzięli udział w zajęciach. To było bardzo ciekawe i wymagające doświadczenie.
Intensywne czytanie
Jeśli chodzi o rozwijanie umiejętności czytania u uczniów, jest wiele sposobów, by uczynić z tego zabawę i zaangażowanie. Jednym ze sposobów jest danie uczniom tekstu, którego jeszcze nie czytali. Pomoże to uczniom rozwinąć znajomość i płynność języka. Inną techniką jest zastosowanie serii gier czytelniczych, które pozwolą im się skupić i zaangażować.
Możesz też wprowadzić temat tekstu za pomocą filmów lub obrazów. Dzięki nim uczniowie mogą poznać temat lub fabułę opowiadania.
Uczniowie mogą następnie dyskutować ze sobą o opowiadaniu. Nauczyciele mogą wykorzystać tę technikę do budowania motywacji i zachęcania uczniów do dalszej dyskusji. Aby uzyskać dodatkowe umiejętności czytania, możesz dać każdemu uczniowi listę słów w jego języku ojczystym.
Jeśli masz większą klasę, możesz podzielić ją na dwa zespoły. Każdy zespół otrzyma inny fragment tekstu. Drużyny muszą przeczytać tekst na głos pozostałym.
Zajęcie polegające na słuchaniu
Słuchanie jest umiejętnością, którą należy rozwijać i ćwiczyć. Uczniowie, którzy nie słuchają, mogą nie przyswoić kluczowych informacji lub nie nawiązać odpowiedniej interakcji z innymi. Są różne ćwiczenia, które można przeprowadzić w klasie, by poprawić umiejętność słuchania.
Zepsuty telefon to zabawny sposób, by pomóc uczniom rozwinąć sztukę bycia dobrym słuchaczem. Gra wymaga od graczy odgrywania różnych scenek i podążania za wieloetapowymi wskazówkami.
Muzyka to kolejny świetny sposób na nauczenie dzieci słuchania. Nie tylko pomaga w nauce słownictwa i wymowy słów, ale może też służyć do demonstrowania wzorów rymów. Jeśli masz ochotę na przygodę, możesz nawet wykonać piosenkę dla swojej klasy.
Możesz też użyć audiobooka, by nauczyć uczniów o różnych wzorach rymowania w piosenkach. Możesz je wypożyczyć w bibliotece lub nawet w samochodzie.
Innym ciekawym sposobem uczenia dzieci sztuki słuchania jest gra w muzyczne krzesła. Klasyczna gra imprezowa jest nie tylko świetna do rozwijania umiejętności słuchania, ale może też pomóc uczniom w liczeniu, wykonywaniu poleceń ustnych i rozpoznawaniu kolorów.
Zajęcia z mówienia
Dobre zajęcia z mówienia są jednym z najważniejszych elementów zajęć z języka angielskiego. Aby zapewnić swoim uczniom sukces, musisz stworzyć niezapomniane doświadczenie edukacyjne. Nie jest to łatwe zadanie, dlatego warto opracować plan przed rozpoczęciem zajęć.
Jednym z najlepszych sposobów zachęcenia uczniów do mówienia jest przygotowanie zabawnych, interaktywnych i satysfakcjonujących zajęć. Jako nauczyciel powinieneś dowiedzieć się więcej o tym, czym interesują się twoi uczniowie, aby móc dostosować swoje lekcje do ich zainteresowań. Można to zrobić na wiele sposobów, np. przed rozpoczęciem zajęć przekazać im kilka ciekawych informacji lub historii z ich życia.
Innym sposobem na zachęcenie uczniów do zabrania głosu jest przyznanie im nagrody za najbardziej kreatywne lub dokładne rysunki. Możesz też dać uczniom listę nazwisk i poprosić ich, by wybrali swoje ulubione.
Zajęcia z pisania
Kiedy nauczyciele chcą zmotywować uczniów do pisania, czasem proszą ich o wykonanie jakiegoś zadania. Takie zadania mogą być wykonywane w grupach lub indywidualnie i mogą być wykorzystane jako sposób na sprawdzenie udziału uczniów w zajęciach oraz ich ogólnego poziomu zrozumienia tematu.
Uczniów można poprosić o napisanie opisu przedmiotu lub osoby albo dać im pustą kartkę. Następnie mogą użyć słów z pustej kartki, aby opisać jakieś miejsce. Kiedy już napiszą swoją historię, mogą ją przeczytać koledze z klasy.
Jeśli są w gimnazjum lub liceum, mogą zostać poproszeni o napisanie eseju naukowego na temat czegoś, czego się nauczyli. To ćwiczenie pomoże uczniom zrozumieć poprawną gramatykę i wzmocni ich umiejętności pisania. Uczeń będzie musiał poprzeć swoje argumenty dowodami i logiką.
Innym ćwiczeniem w pisaniu jest „aukcja zdań”. Uczniowie zapisują X zdań, a następnie przekazują je na aukcję innym uczniom. Wygrywa ten, kto ma największą liczbę „dobrych” zdań.