W Płońsku miało miejsce bulwersujące oszustwo telefoniczne, ofiarą którego padła 51-letnia mieszkanka powiatu. Kobieta straciła prawie 10 tysięcy złotych po rozmowie z osobą podającą się za pracownika banku. Oszust wykorzystał metodę fikcyjnej pomocy w rozwiązaniu rzekomego problemu z kontem, co doprowadziło do nieodwracalnych strat finansowych. Policja apeluje o rozwagę i ostrożność w kontaktach telefonicznych dotyczących spraw bankowych.
Incydent rozpoczął się, gdy do kobiety zadzwonił mężczyzna z wyraźnym wschodnim akcentem. Podając się za specjalistę ds. bezpieczeństwa bankowego, nakłonił ją do podjęcia działań, które miały „zablokować” rzekomo zaciągniętą na jej nazwisko pożyczkę. Oszustwo polegało na wprowadzeniu 51-latki w błąd oraz skłonieniu jej do udostępnienia osobistych danych oraz zrealizowania kilku operacji w aplikacji bankowej, co skutkowało blokadą konta i utratą dostępu do środków.
Na szczęście, gdy kobieta zdała sobie sprawę z zaistniałej sytuacji, natychmiast skontaktowała się z infolinią swojego banku. Okazało się, że nikt z instytucji nie próbował się z nią skontaktować, co potwierdziło jej obawy o oszustwie. Policja w Płońsku przypomina, że sytuacje tego typu stają się coraz bardziej powszechne, dlatego ważne jest, aby nigdy nie podawać swoich danych osobowych ani nie podejmować działań finansowych na prośbę nieznanych osób dzwoniących z banku.
Źródło: Policja Płońsk
Oceń: Uwaga na oszustwa telefoniczne w Płońsku – 51-latka straciła oszczędności w wyniku działania przestępców
Zobacz Także