W Płońsku miało miejsce oszustwo internetowe, w wyniku którego 45-letnia kobieta straciła 2200 zł. Oszuści podeszli do działania przez fałszywego SMS-a, w którym informowali o konieczności dopłaty do przesyłki. Wiadomość wydawała się autentyczna, ponieważ kobieta rzeczywiście oczekiwała na paczkę, co sprawiło, że dała się zwieść.
O sprawie zostało poinformowane lokalne komisariat policji, po tym, jak 45-latka zgłosiła, że padła ofiarą oszustwa. SMS informował o rzekomej konieczności dokonania dopłaty, twierdząc, że zamówienie kobiety znajduje się w drodze, lecz wymaga uregulowania kosztu transportu. Kobieta, próbując wyjaśnić opóźnienie w dostawie, zaufawszy wiadomości, postanowiła kliknąć w załączony link.
Link prowadził do fałszywej strony internetowej, która była bardzo podobna do oryginalnej witryny firmy kurierskiej. Po wpisaniu danych karty kredytowej w celu uregulowania płatności, kobieta szybko zaczęła otrzymywać powiadomienia o nieautoryzowanych transakcjach. Całą sytuację pogorszyło to, że w trakcie próby zablokowania dostępu do konta, aplikacja bankowa zniknęła z jej telefonu, co uniemożliwiło szybkie działanie. Policja apeluje o ostrożność w podobnych sytuacjach oraz zaleca weryfikację źródła każdego otrzymanego linku, który wymaga podania danych finansowych.
Źródło: Policja Płońsk
Oceń: Oszustwo „na przesyłkę” – 45-letnia mieszkanka Płońska straciła 2200 zł
Zobacz Także